Pharma-klub


Tisztelt Olvasóink!

Tisztelt Gyógyszeripari szakemberek!

Reméljük, szívesen fogadják a MedicalOnline szerkesztői által összeállított speciális, gyógyszeripari híreket tartalmazó hírlevelünket.

Havonta egy alkalommal jelentkezünk ezzel az összeállítással.

A Pharma-klub tagjai számára a hírlevél mellett további exkluzív szolgáltatásokat kínálunk, konferenciákat és gyógyszeripari háttérbeszélgetéseket szervezünk.

Amennyiben rendszeresen szeretne hozzájutni hírlevelünkhöz,
és alkalmanként részt venne
a Pharma-klub tagjai számára
szervezett rendezvényeinken kérjük, regisztráljon a Pharma-klub hírlevélre, hogy ne maradjon le a legfontosabb gyógyszeripari hírekről.


Március 1.

09.00-10.30
Versenytárselemzés: Kik találhatók jelenleg a gyógyszerpiacon? Ki a célcsoportunk – B2B és B2C piaci körkép. (Orvos – beteg)
Ihász Ingrid - CEMP

• B2B és B2C egészségügyi online kiadványok pia­ci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis.

• Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)?

• Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommuniká­cióban? SWOT analízis.

10.45-12.15
Online marketingeszközök használata a gyógyszer-kommunikációban – jogi szabályozás
Dr. Hatházi Vera - Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda

• A vényköteles gyógyszerek promóciójának szabályozása Magyarországon.

• Az online orvoslátogatás szabályozása – e-visit.

• E-dm levél kiküldésének szabályai.

• Közreműködő esetén a jogi felelősség megosztása.

• Jogsértő esetek, bírósági gyakorlat ismertetése.

Március 8.

09.00-11.45
Online marketingtervezés: a médiatervezés lépései a tervezéstôl a megvalósításig. Kampánytervezés B2B és B2C célcsoport esetén.
Ihász Ingrid - CEMP

• Brief – kutatás – stratégia – taktika – vásárlás – menedzsment – értékelés. Célok meghatározása – marketing, kommunikáció, média, kampány. Médiafelületek kiválasztása, vásárlási módok, ajánlatkérés, ár/érték arány meghatározása.

• Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni.

• A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb tartalomfogyasztási szokások.

• Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni.

• Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szegmensei.

12.00-12.45
Kampányértékelés
Ihász Ingrid - CEMP

• Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük?

• Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány?

• Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk?

Március 22.

09.00-10.30
Gyógyszerek a weben – milyen honlapot érdemes építeni egy gyógyszergyártó cégnek?
Kuti András - kirowski Isobar

A legjobb iparági honlapok vizsgálatával az alábbiakat nézzük át:

• Kik és milyen szándékkal keresik fel a gyógyszeripari cégek honlapjait?

• Milyen információval és szolgáltatásokkal lehet a célközönség érdeklődését kielégíteni?

• Mitől jó egy gyógyszeripari cég honlapja?

• Milyen egy innovatív vállalati honlap 2012-ben?

• Hogyan lehet széles látogatói bázist folyamatosan magas színvonalon kiszolgálni a weben?

10.45-12.15
Stratégia és kreativitás digitális közegben
Havasi Zoltán - kirowski Isobar
Jedlicska Márton - kirowski Isobar

• Hogyan változtatja meg a fogyasztók lehetőségeit és elvárásait az internet és az okostelefonok?

• Mit jelent mindez a marketing szempontjából?

• Lehetőségek és buktatók a fogyasztói kontroll korában

Március 29.

09.00-10.00
Hazai szaklappiac bemutatása: print és online szaklappiac körbejárása, melyik kiadó, milyen lapokkal és online felületekkel rendelkezik.
Tímár György - Comfit Kft.
10.15-11.15
Display
Turóczi András - Aegis Media

• Mire jó a display? Mire nem? CPM, CPC, CPA és egyéb betűszavak - Hogyan igazodjunk el a vásárlási lehetőségek között?

• A méret a lényeg? A half-bannertől a roadblockig és tovább. Miért van ennyi méret? Melyiket mire használhatjuk? Van-e összefüggés és ha igen, milyen, a vásárlási módok és a formátumok között?

• Milyen targetálási lehetőségek állnak a rendelkezésünkre? Melyikhez mire van szükségünk?

• Márkaépítés és promóció a neten – display példákkal.

11.30-13.15
Search Engine Marketing / SEO, PPC, FB ad, Google Analytics
Kovács Nándor - iProspect Hungary

SEM

• Mi a keresőmarketing?

  –  Mi a PPC? Mi a SEO? Mi a kettő összefüggése, miben különböznek?

  – Miért fontos a keresőmarketing? Kereső használat (statisztikák)

• Miért (csak) Google?

• Kattintás vagy konverzió?

• Mi teszi egyedivé a keresőmarketinget?

• Gyakorlati példák PPC

  – Mi kell egy PPC kampányhoz?

  – Kulcsszókutatás

  – Mitől jó egy hirdetés

  – Mennyibe kerül egy kattintás és mitől függ? Alap faktorok, keresettség, elérni kívánt CT mennyiség

  – Fontos-e a pozíció és mitől függ?

  – Átkattintási arány és konverziós arány növelés

  – Esettanulmányok

• Gyakorlati példák SEO

  – Milyen lépésekből áll?

  – Honnan tudom, hogy megtérült-e?

  – Fehér, szürke, fekete kalap, megéri-e trükközni?

  – Folyamatosság (Google update)

Facebook

• Mitől lett nagy a Facebook? Lufi vagy nem?

• Hogyan profitálhatunk a Facebookból?

• Hogyan szerezhetünk több like-ot, fant, követőt?

• Hogyan működik a Facebook hirdetési rendszere?

• Promoted post

Analitika

• Miért fontos mérni?

• Mit mérjünk és hogyan?

• Milyen következtetéseket lehet/kell/érdemes levonni a számok tükrében?

• Analitikai rendszerek (Google Analytics, Marin Softwares) stb.

Április 5.

09.00-10.30
Az e-mail és mobil marketingről bővebben
Hanzmann Gábor - kirowski Isobar

• E-mail kommunikáció: hírlevél vs. e-dm

• Szerkesztés, kiküldés, adatbázis építés és -kezelés

• Esettanulmányok

• A mobil kommunikáció területei: hirdetés, mobiloptimalizálás, márkázott alkalmazások, m-commerce

• Mobil platformok bemutatása

• Magyar és nemzetközi mobil piac / trendek, elemzések, jövőkép

• Alkalmazásfejlesztés a gyakorlatban

• Esettanulmányok

10.45-12.15
A gyógyszeripar és a közösségi média találkozása
Banga Gábor - kirowski Isobar

• Mire jó a közösségi média?

• Online közösségek: orvosok, betegek, hozzátartozók és a márkák

• A fontosabb közösségi média csatornák (Iwiw, Facebook, Youtube, blogok, Twitter), és amit a felhasználóikról tudni érdemes

• Közösségi média jelenlét alapjai: mire és hogyan kell felkészülni, ha jól akarjuk csinálni?

• Facebook marketing

• Facebook hirdetési és promóciós szabályok

• Sikeres kampánypéldák