|
Április 6.
I. modul – alaptréning
13.00-14.30
Versenytárselemzés: Kik találhatók jelenleg a gyógyszerpiacon? Ki a célcsoportunk – B2B és B2C piaci körkép. (Orvos – beteg)
Ihász Ingrid - CEMP
• B2B és B2C egészségügyi online kiadványok piaci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis. • Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)? • Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommunikációban? SWOT analízis. 15.00-16.30
Online marketingeszközök használata a gyógyszer-kommunikációban – jogi szabályozás
Dr. Hatházi Vera - Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda
• A vényköteles gyógyszerek promóciójának szabályozása Magyarországon. • Az online orvoslátogatás szabályozása – e-visit. • E-dm levél kiküldésének szabályai. • Közreműködő esetén a jogi felelősség megosztása. • Jogsértő esetek, bírósági gyakorlat ismertetése. Április 13.13.00-16.30
Online médiaeszközök az OTC és RX kommunikációban
Damjanovich Nebojsa - Senpai Consulting
• Médiacsatornák erősségei, gyengeségei: melyek a tv, a nyomtatott sajtó, a közterület, a rádió, az internet erősségei és gyengeségei? Hol, mit hirdetünk meg? Hogyan tudjuk elérni a leghatékonyabban célcsoportunkat? Melyek az online eszközök erősségei? • Online marketing eszközökről: milyen online marketing eszközök állnak rendelkezésre a gyógyszerpromóció során? Melyik eszközt mire használjuk? Mik a legfontosabb mutatóik ezeknek az eszközöknek? • Banner: mik azok a bannerek, milyen méreteket használnak ma • Online pr: sajtószoba, közlemények, rendezvények, PR cikk. Mit, hogyan, miért? Hogyan mérjük? Hogyan használjuk ezeket az eszközöket? • E-mail: (txt, html), edm, hírlevél: az elektronikus levél típusai. • Szponzoráció, partnerség, mint online kommunikációs eszköz a B2B gyógyszer-termékmarketingben. • Mobilmarketing: értesítők, feliratkozás, rendezvények. • WEB2 – fórum, chat, sajtószoba, blog, facebook, twitter, stb. mint online kommunikációs eszközök használata a B2B gyógyszer-termékmarketingben. • További online eszközök: keresőmarketing, SEO, PPC kampányok (Google, Facebook, etarget), linkmarketing, vírus-marketing. Április 20.13.00-16.30
E-mail marketingről bővebben
Lőw Márton - RocketMail
• E-mail kommunikáció típusai • Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés. • E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? Mivel küldjük ki? E-dm levélkiküldő szoftverek a hazai piacon. • Autoresponder levél: mikor, hol, hogyan használjuk a gyógyszer-kommunikáció során. • Levelezőlisták és azok karbantartása. • Levelezőszoftverek bemutatása. Április 27.
II. modul – haladó szeminárium vényköteles termékek menedzserei részére
13.00-13.45
Hazai szaklappiac bemutatása: print és online szaklappiac körbejárása, melyik kiadó, milyen lapokkal és online felületekkel rendelkezik.
Tímár György - Comfit Kft.
14.00-16.30
Google Analytics
Bitay Balázs - ROI-Marketing.hu
• Mi a webanalitika? Az offline es az online média mérhetősége. • A marketing eredményesség mérésének folyamata az adatgyűjtéstől az elemzésen át a cselekvésig. • Milyen mutatókat válasszunk és azokat hogyan mérjük? • Célok, konverziók meghatározása és mérése, beállítása a Google Analytics felületén. • Online kampányok mérése és elemzése – út a megtérülés alapú marketing felé. Május 4.13.00-15.45
Online marketingtervezés: a médiatervezés lépései a tervezéstől a megvalósításig. Kampánytervezés B2B és B2C célcsoport esetén.
Ihász Ingrid - CEMP
• Brief – kutatás – stratégia – taktika – vásárlás – menedzsment – értékelés. Célok meghatározása – marketing, kommunikáció, média, kampány. Médiafelületek kiválasztása, vásárlási módok, ajánlatkérés, ár/érték arány meghatározása. • Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni. • A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb tartalomfogyasztási szokások. • Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni. • Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szegmensei. 16.00-16.45
Kampányértékelés
Ihász Ingrid - CEMP
• Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük? • Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány? • Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk? Május 11.13.00-14.30
Ergonómia: a hatékony website ismérvei, keresés- és felhasználóbarát website, grafika, szöveg használata
Lukács Zoltán - RocketMail
• Landing page oldal: az érkező oldal szerepe a kampány sikerességében. Mit, hogyan tervezzünk meg? Ahány eszköz, annyi oldal? • Folyamatelemzés: hol veszítjük el a látogatót? Milyen folyamatok vannak és hogyan működnek weboldalunkon? Mi a célja website-unknak? Mi a regisztráció, hírlevél-feliratkozás, megrendelés, foglalás menete? 15.00-16.30
Szövegírás: kinek, mit, hogyan? A kreatív szövegírástól a hatékony szövegekig? Perszonalizálás és egyéb fondorlatok
Füleki Bettina - Budapest Adschool
• Mitől hat a reklámszöveg? Az insight alapú szövegírás fogásai. • A befogadó határai szövegolvasáskor – az ideális szöveghossz műfaj szerint. • Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés. • E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? A kép és a szöveg viszonya az e-dm levélben. • Interaktív online felületek, milyen kreatív anyag késztet interakcióra? • Kreatív bannerek fajtái és mechanizmusa. • Kreatív megjelenés mobil eszközökön. |