Pharma-klub


Tisztelt Olvasóink!

Tisztelt Gyógyszeripari szakemberek!

Reméljük, szívesen fogadják a MedicalOnline szerkesztői által összeállított speciális, gyógyszeripari híreket tartalmazó hírlevelünket.

Havonta egy alkalommal jelentkezünk ezzel az összeállítással.

A Pharma-klub tagjai számára a hírlevél mellett további exkluzív szolgáltatásokat kínálunk, konferenciákat és gyógyszeripari háttérbeszélgetéseket szervezünk.

Amennyiben rendszeresen szeretne hozzájutni hírlevelünkhöz,
és alkalmanként részt venne
a Pharma-klub tagjai számára
szervezett rendezvényeinken kérjük, regisztráljon a Pharma-klub hírlevélre, hogy ne maradjon le a legfontosabb gyógyszeripari hírekről.


Április 6.

I. modul – alaptréning
13.00-14.30
Versenytárselemzés: Kik találhatók jelenleg a gyógy­szerpiacon? Ki a célcsoportunk – B2B és B2C piaci körkép. (Orvos – beteg)
Ihász Ingrid - CEMP

• B2B és B2C egészségügyi online kiadványok pia­ci körképe. Kutatási adatok, hirdetők a piacon. Kantar Media Adex adatbázis.

• Online versenytárselemzés kutatási módszerei: milyen módszerekkel, hogyan tudjuk feltérképezni versenytársaink online jelenlétét? Mi a jelenlegi piaci pozíciónk (weboldal, marketing, közösségi média, mobil)?

• Miben vagyunk erősebbek, gyengébbek, mik a lehetőségeink, veszélyeink az online kommuniká­cióban? SWOT analízis.

15.00-16.30
Online marketingeszközök használata a gyógyszer-kommunikációban – jogi szabályozás
Dr. Hatházi Vera - Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda

• A vényköteles gyógyszerek promóciójának szabályozása Magyarországon.

• Az online orvoslátogatás szabályozása – e-visit.

• E-dm levél kiküldésének szabályai.

• Közreműködő esetén a jogi felelősség megosztása.

• Jogsértő esetek, bírósági gyakorlat ismertetése.

Április 13.

13.00-16.30
Online médiaeszközök az OTC és RX kommunikációban
Damjanovich Nebojsa - Senpai Consulting

• Médiacsatornák erősségei, gyengeségei: melyek a tv, a nyomtatott sajtó, a közterület, a rádió, az internet erősségei és gyengeségei? Hol, mit hirdetünk meg? Hogyan tudjuk elérni a leghatékonyabban célcsoportunkat? Melyek az online eszközök erősségei?

• Online marketing eszközökről: milyen online marketing eszközök állnak rendelkezésre a gyógy­­­szer­pro­móció során? Melyik eszközt mire használjuk? Mik a legfontosabb mutatóik ezeknek az eszközöknek?

• Banner: mik azok a bannerek, milyen méreteket használnak ma
a médiák, melyek a legsikeresebbek? Melyik méretet, mire használjunk? Mivel és hogyan mérjük? Mi az a CT, AV, CTR? Ki készítse el a bannert? Mi szerepeljen a banneren? Mitől fognak kattintani a bannerre?

• Online pr: sajtószoba, közlemények, rendezvények, PR cikk. Mit, hogyan, miért? Hogyan mérjük? Hogyan használjuk ezeket az eszközöket?

• E-mail: (txt, html), edm, hírlevél: az elektronikus levél típusai.

• Szponzoráció, partnerség, mint online kommunikációs eszköz a B2B gyógyszer-termékmarketingben.

• Mobilmarketing: értesítők, feliratkozás, rendezvények.

• WEB2 – fórum, chat, sajtószoba, blog, facebook, twitter, stb. mint online kommunikációs eszközök használata a B2B gyógyszer-termékmarketingben.

• További online eszközök: keresőmarketing, SEO, PPC kampányok (Google, Facebook, etarget), linkmarketing, vírus-marketing.

Április 20.

13.00-16.30
E-mail marketingről bővebben
Lőw Márton - RocketMail

• E-mail kommunikáció típusai

• Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.

• E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? Mivel küldjük ki? E-dm levélkiküldő szoftverek a hazai piacon.

• Autoresponder levél: mikor, hol, hogyan használjuk a gyógyszer-kommunikáció során.

• Levelezőlisták és azok karbantartása.

• Levelezőszoftverek bemutatása.

Április 27.

II. modul – haladó szeminárium vényköteles termékek menedzserei részére
13.00-13.45
Hazai szaklappiac bemutatása: print és online szaklappiac körbejárása, melyik kiadó, milyen lapokkal és online felületekkel rendelkezik.
Tímár György - Comfit Kft.
14.00-16.30
Google Analytics
Bitay Balázs - ROI-Marketing.hu

• Mi a webanalitika? Az offline es az online média mérhetősége.

• A marketing eredményesség mérésének folyamata az adatgyűjtéstől az elemzésen át a cselekvésig.

• Milyen mutatókat válasszunk és azokat hogyan mérjük?

• Célok, konverziók meghatározása és mérése, beállítása a Google Analytics felületén.

• Online kampányok mérése és elemzése – út a megtérülés alapú marketing felé.

Május 4.

13.00-15.45
Online marketingtervezés: a médiatervezés lépései a tervezéstől a megvalósításig. Kampánytervezés B2B és B2C célcsoport esetén.
Ihász Ingrid - CEMP

• Brief – kutatás – stratégia – taktika – vásárlás – menedzsment – értékelés. Célok meghatározása – marketing, kommunikáció, média, kampány. Médiafelületek kiválasztása, vásárlási módok, ajánlatkérés, ár/érték arány meghatározása.

• Ügynökség kontra belső erőforrások: mikor, mit, mire érdemes használni.

• A hazai internetező közönség. Internet penetráció, az internetező közönség jellemzői, főbb tartalomfogyasztási szokások.

• Az online hirdetési piac szereplői. Sales house-ok, ügynökségek – mikor érdemes velük dolgozni.

• Az online reklámpiac mérete, jellemzői, szeg­mensei.

16.00-16.45
Kampányértékelés
Ihász Ingrid - CEMP

• Értékelés, utóértékelés, hatékonyságmérés: mit mérünk, s hogyan értékeljük?

• Hogyan optimalizáljuk kampányainkat? Mitől lesz sikeres egy kampány?

• Utóértékelés: hogyan és mit mérjünk?

Május 11.

13.00-14.30
Ergonómia: a hatékony website ismérvei, keresés- és felhasználóbarát website, grafika, szöveg használata
Lukács Zoltán - RocketMail

• Landing page oldal: az érkező oldal szerepe a kampány sikerességében. Mit, hogyan tervezzünk meg? Ahány eszköz, annyi oldal?

• Folyamatelemzés: hol veszítjük el a látogatót? Milyen folyamatok vannak és hogyan működnek weboldalunkon? Mi a célja website-unknak? Mi a regisztráció, hírlevél-feliratkozás, megrendelés, foglalás menete?

15.00-16.30
Szövegírás: kinek, mit, hogyan? A kreatív szövegírástól a hatékony szövegekig? Perszonalizálás és egyéb fondorlatok
Füleki Bettina - Budapest Adschool

• Mitől hat a reklámszöveg? Az insight alapú szövegírás fogásai.

• A befogadó határai szövegolvasáskor – az ideális szöveghossz műfaj szerint.

• Hírlevél, reklám a hírlevélben: saját hírlevél készítése, hírlevélben való szöveges és/vagy képi megjelenés.

• E-dm levél: mitől lesz hatékony az elektronikus levél? Hogyan állítsuk össze? A kép és a szöveg viszonya az e-dm levélben.

• Interaktív online felületek, milyen kreatív anyag késztet interakcióra?

• Kreatív bannerek fajtái és mechanizmusa.

• Kreatív megjelenés mobil eszközökön.